Een mistmachine lijkt misschien een investering, maar wist je dat in sommige gevallen juist een dief van je eigen portemonnee bent als je géén mistmachine installeert? Ondernemers in de supermarktbranche opgelet! We leggen het graag aan je uit. Lees hier meer over mistmachine supermarkt.
Een mistmachine kan je namelijk maandelijks behoorlijk wat geld besparen bij de verzekering. We doelen op de SupermarktPolis van ABN Amro. Speciaal voor supermarkten samengesteld: een complete verzekeringsoplossing met drie varianten. ‘Wat heeft onze mistmachine er mee te maken?’, vraag je je af. Daar komen we zo op!
Supermarktpolis
Eerst iets meer uitleg over deze SupermarktPolis. Er zijn namelijk drie varianten en de maandelijkse premie hangt af van uw consumentenomzet per week. Een voorbeeld van variant 1:
- Kleiner dan €75.000 = €110 premie per maand
- €75.000 tot €150.000 = €265 premie per maand
- €150.000 tot €225.000 = €400 premie per maand
- Groter dan €225.000 = €620 premie per maand
En bij een consumentenomzet van meer dan €225.000 per week wordt het interessant. Draait uw supermarkt een grotere consumentenomzet per week? Dan blijft deze €620 per maand alsnog de premie die je betaalt. Bij variant 2 en 3 uit deze SupermarktPolis gaat het om een maandbedrag van €650 en €730 bij een omzet groter dan €225.000.
Om voor deze verzekering in aanmerking te komen, moet er aan een aantal eisen voldoen worden. En hier komt de mistmachine in beeld. Zo moet je in het bezig zijn van de juiste vergunningen, moet de beveiliging aan bepaalde eisen voldoen en heb je bijvoorbeeld ten minste twee blustoestellen nodig. En dan onderaan het lijstje met eisen staat de mistmachine. Is er in uw supermarkt een geldautomaat aanwezig, die na sluitingstijd niet leeggehaald en opengezet wordt? Dan dient de ruimte waarin de geldautomaat zich bevindt beveiligd te zijn door een gecertificeerde mistmachine.
Antwoord
Dan nu antwoord op de vraag: ‘Waarom ben ik een dief van mijn eigen portemonnee als ik geen mistmachine in mijn supermarkt heb?’ Goede vraag. De SupermarktPolis van ABN Amro is zo interessant, omdat de premie niet hoger wordt vanaf een consumentenomzet van €225.000 per week. Bij andere verzekeringen stijgt de premie naar rato van de consumentenomzet en is €225.000 niet de bovengrens.
Onze mistmachine wordt op deze manier een interessante investering, maar bovenal is het natuurlijk een investering in de veiligheid.